søndag 6. november 2011

Siste dag på Jonsekollen!

Tirsdag 1. november skulle jeg være vakt på barnas hus. Lillesnuppa sovnet i vogna, så jeg tuslet nå inn i huset alene. Satte over vann, ryddet ut lekematter og gjorde det hyggelig i huset før jeg tok fram strikketøyet. Stillheten varte en halvtimes tid før det kom en 5-åring inn og lurte på om ikke vi skulle rydde og ikke sitte å strikke? Jeg syntes jeg hadde det nokså ryddig rundt meg, men det jeg ikke visste var at Anne, Åse og Trine hadde kommet fram til at dette var dagen for å gjøre opprydding på huset. Så da var det bare å sette igang med sorteringsjobben. Noe måtte kastes. Andre ting har vi ikke bruk for på Gamlegrendåsen Skole, men kanskje de kan bli nyttge seinere? Noe bestemte vi oss for å gi bort. Alle som kom gjorde en stor innsats først på formiddagen og seinere tok noen i et tak på ettermiddagen også. Så nå har vi bare en stabel med saker igjen som vi håper skal få plass i de nye lokalene. Takk til alle som bidro!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar